Udruženje poslodavaca Federacije BiH
Tel. +387 33 552 460
Fax. +387 33 552 461

UPFBiH uputilo Ministarstvu komunikacija i prometa BiH inicijativu za izmjenu Pravilnika o registraciji vozila

UPFBiH uputilo Ministarstvu komunikacija i prometa BiH inicijativu za izmjenu Pravilnika o registraciji vozila
Udruženje poslodavaca FBiH uputilo je Ministarstvu komunikacija i prometa BiH inicijativu za izmjenu Pravilnika o registraciji vozila.

Naime, u Službenom glasniku BiH 53/22, od 09.08.2022. godine je objavljen Pravilnik o registraciji vozila u kojem se pored već poznate problematike sa stikerima, nameću i novi parafiskalni nameti za poslodavce.

Članom 8. Pravilnika propisano je da se uz zahtjev za registriranje vozila prilaže dokaz o identitetu vlasnika vozila. Za pravna lica i samostalne preduzetnike potrebno je dostaviti ovjerenu kopiju aktuelnog izvoda ili rješenja iz sudskog ili drugog registra, dokaz o odobrenoj djelatnosti i dokaz o određenom identifikacionom broju. Ovi dokumenti dostavljaju se prilikom registracije prvog vozila kod mjesno nadležnog organa, za svaku narednu registraciju dostavlja se izjava ovlaštenog lica da se nisu promijenili uvjeti koje je ovjerio organ nadležan za ovjeru.

Ova odredba je za članice Udruženja poslodavaca FBiH, privredne subjekte u FBiH sporna iz jer je u suprotnosti sa Zakonom o upravi BiH. Ministarstvo prometa i komunikacija BiH je ovim pravilnikom uređivalo meritorna pitanja, tj. materijalna pitanja što se uređuje zakonima. Na ovaj način institucija izvršne vlasti preuzima ulogu zakonodavne. Nadalje, stvaraju se novi troškove ovjere dokumentacije, posebno kod privrednih subjekata koji imaju više vozila, a veliki broj firmi ima više od stotinu voznih jedinica. Izuzev troškova, problem je i što ovlašteno lice društva mora značajno više vremena provoditi na šalteru nadležnog organa, a dodatni problem predstavlja kad je ovlašteno lice odsutno radi godišnjeg odmora, službenog putovanja ili drugih razloga. Sve ovo stvara dodatne i nepotrebne proceduralne probleme za kompanije.

Također, navedena izjava ne znači ništa kod registracije motornih vozila, jer se svaki privredni subjekat unese u sistem MUP-a kod prve registracije prvog motornog vozila i ne unose se podaci o privrednom subjektu prilikom svake registracije, nego se isti odaberu iz sistema. Niti su registrovane djelatnosti povezane sa registracijom vozila, niti su podaci o ovlaštenim licima za zastupanje bitni za registraciju vozila, a naziv, adresa i ID broj subjekta su svakako navedeni na dokazu o određenom ID broju, tako da je dostavljanje i izvoda iz sudskog registra i izjave da se podaci u istom nisu mijenjali apsolutno nepotrebno i nevezano za registraciju samog vozila.

Dalje, članom 9. novog Pravilnika propisano je da se sva dokumentacija koja se koristi u postupku registracije, ukoliko je na stranom jeziku, podnosi prevedena na jedan od jezika u službenoj upotrebi u BiH i ovjerena od sudskog tumača, što stvara i dodatne finansijske troškove.
 
S obzirom da se svi podaci bitni za registraciju vozila nalaze upisani i u carinsku deklaraciju (ako je riječ o uvozu), te u dokazu o tehničkoj ispravnosti vozila (nakon izvršenog tehničkog pregleda od strane stručnih i ovlaštenih lica), a da se na samom računu (koji je najčešće dokument sačinjen na stranom jeziku) nalaze najčešće opće poznati podaci (godina proizvodnje, snaga, broj šasije), a imajući u vidu da je stanica tehničkog pregleda već preradila i obradila podatke bitne za registraciju vozila i koji se u suštini unose u potvrdu o registraciji vozila, angažovanje sudskog tumača je samo dodatni trošak poslodavcima.

Udruženje poslodavaca FBiH u inicijativi upućenoj Ministarstvu zahtjeva da se u što krećem roku promijeni sporna odredbu u članu 8. Pravilnika na način da se propiše kao što je bilo ranije važećim Pravilnikom o registriranju vozila: „dostavljanje ovjerene kopije rješenja sa posljednjim izmjenama o upisu u sudski registar za pravna lica ili drugog registra, osim ako se važeće rješenje o upisu u sudski registar već nalazi u evidenciji nadležnog tijela", kao i da se u članu 9. Pravilnika briše obaveza ponovnog dostavljanja te dokumentacije i ovjere od strane sudskog tumača.

Na ovaj način bi se doprinijelo rasterećenju privrede od nepotrebnih dodatnih troškova i uštedilo vrijeme koje je u privrednim tokovima veoma dragocjen resurs.